Heb je nog vragen?

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Positieve Gezondheid

Positieve Gezondheid

Wij geloven dat jouw gehele welzijn wordt beïnvloedt door de volgende 6 factoren. Waar zit jouw grootste uitdaging of zou jij het liefst op willen groeien? Ga de verdieping in door op een van de thema’s te klikken en je vindt alle bijbehorende inspiratie op één plek.

Doe de Veerkwacht Zelfscan

Soms is het goed om te meten en weten hoe je er voor staat.
Door jezelf een objectieve spiegel voor te houden.
Dat doe je door middel van onze ruim 15 wetenschappelijk onderbouwde zelfscans. Op het gebied van bijvoorbeeld werkstress, piekeren, relaties en zelfvertrouwen.
Doe nu deze zelfscan en ontdek hoe je scoort op jouw Veerkracht.

Doe de zelfscan
  • Veerkracht Eerdere resultaten Terug
    • 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
      Lage veerkracht (1 - 5.99)
      Uit de score blijkt dat je een lage mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een lage vaardigheid om proactief te handelen in veranderende en moeilijke omstandigheden. De kans is groot je hier ook last van ondervindt in je leven. Door je veerkracht te vergroten kan je beter leren omgaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven terugkrijgt. Hopelijk heb wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools. Of bespreek met jouw coach welke stappen jij kan zetten.

      Gemiddelde veerkracht (6 - 8.6)
      Uit de score blijkt dat je een gemiddelde mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een gemiddelde vaardigheid om proactief te handelen in veranderende of moeilijke omstandigheden. Er is een kans dat je hier ook last van ondervindt in je leven. Maar er is dus nog ruimte voor verbetering! Door je veerkracht te vergroten zal je voortaan vaker en nog beter in staat zijn effectief om te gaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven behoudt. Als je er toch mee aan de slag wilt, heb je hopelijk wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools. Of bespreek met jouw coach welke stappen jij kan zetten.

      Hoge veerkracht (8.6 - 10)
      Uit de score blijkt dat je een hoge mate van veerkracht rapporteert. Je bezit meer dan voldoende vaardigheden om proactief te handelen bij veranderende of moeilijke omstandigheden. Hou dit vast! Op die manier kan je tijdens negatieve of stressvolle gebeurtenissen grip houden op jouw leven. Als je er toch mee aan de slag wilt, heb je hopelijk wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools.

      Bron: Brief Resilience Scale (BRS)

    De Veerkracht zelfscan kan je helpen om te bepalen in welke mate je veerkracht ervaart. Gebruik de volgende schaal om aan te geven in hoeverre je het eens of oneens bent met de stelling.

  • Ik heb de neiging om snel terug te veren na moeilijke tijden.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik vind het moeilijk om stressvolle gebeurtenissen te doorstaan.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb niet veel tijd nodig om van een stressvolle gebeurtenis te herstellen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Het is moeilijk voor mij om verder te gaan als er iets vervelends gebeurt.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb meestal weinig moeite om door moeilijke tijden heen te komen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb de neiging veel tijd te nemen om over tegenslagen in mijn leven heen te komen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Uitslag

    0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Uit de score blijkt dat je een lage mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een lage vaardigheid om proactief te handelen in veranderende en moeilijke omstandigheden. De kans is groot je hier ook last van ondervindt in je leven. Door je veerkracht te vergroten kan je beter leren omgaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven terugkrijgt.Uit de score blijkt dat je een gemiddelde mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een gemiddelde vaardigheid om proactief te handelen in veranderende of moeilijke omstandigheden. Er is een kans dat je hier ook last van ondervindt in je leven. Maar er is dus nog ruimte voor verbetering! Door je veerkracht te vergroten zal je voortaan vaker en nog beter in staat zijn effectief om te gaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven behoudt.Uit de score blijkt dat je een hoge mate van veerkracht rapporteert. Je bezit meer dan voldoende vaardigheden om proactief te handelen bij veranderende of moeilijke omstandigheden. Hou dit vast! Op die manier kan je tijdens negatieve of stressvolle gebeurtenissen grip houden op jouw leven.

    Bron: Brief Resilience Scale

    0 / vragen

Mentale kracht meditatie

Even een moment om jezelf te resetten? Om een tegenslag te versterken? En opnieuw focus te bepalen? Volg deze geleide meditatie voor meer innerlijke kracht. Het duurt minder dan 10 minuten en wordt begeleid door Chiel van Kollenburg, een van onze oprichters. Ga er lekker voor zitten en ontdek wat het je oplevert. Je bent sterker dan je denkt.

Uitgelichte blogs

Uitgelichte blogs

Onze visie op uiteenlopende thema’s. Ervaringsverhalen van young professionals. Tips en adviezen van onze coaches. Interviews met experts. Je leest ze in onze blogs.

Eerst moet de pijn groot genoeg zijn

Herken je dat gevoel dat je voortdurend iets moet. Je moet jezelf optimaal ontwikkelen, je moet voortdurend hogere doelen stellen?

Hé, maar ik dan?

Ik moet mijn eigen keuzes maken. Nee, ik mág mijn eigen keuzes maken. Leven in een intelligente lockdown is zo eenvoudig nog niet.

Waarom wij Positieve Gezondheid omarmen

De huidige crisis is een gezondheidscrisis, een goede gezondheid is dus ook het antwoord is. Wat betekent gezondheid voor jou?

Angst heb je, maar ben je niet

Jij bepaalt of je angst laat regeren, of dat je het omzet in positiviteit. Het zijn jouw gedachten, en die maken de dienst uit.

Klaar om i45 naar jouw organisatie te brengen?

img15 img15
Laten we praten