Heb je nog vragen?

Ons support team is bereikbaar tot 18:00 uur

Gedachten en gevoelens

Jezelf accepteren en grip op je gedachten

Mentale nieuwsbreak

Je wilt graag op de hoogte zijn van wat er in de wereld gebeurt. Maar hoe komt het toch dat er zoveel vooral negatief nieuws is? En wat als het nieuws nou meer grip over jou krijgt, dan jij over het nieuws? Wat kan het je opleveren om het nieuws even te vermijden?

Voldoende zelfvertrouwen?

De Zelfvertrouwen zelfscan kan je een beeld geven van hoeveel zelfvertrouwen je hebt. De test bestaat uit 10 stellingen die elk een gevoel over jezelf weergeven. Lees iedere stelling goed en geef vervolgens aan in welke mate je er mee eens bent.

Doe de zelfscan
  • Zelfvertrouwen Eerdere resultaten Terug
    • 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
      Weinig zelfvertrouwen
      Het lijkt erop dat je niet veel zelfvertrouwen heeft. Dat is vervelend en nergens voor nodig. Hopelijk heb je wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools.

      Gemiddeld zelfvertrouwen
      Je bent gemiddeld zeker over jezelf. Waarschijnlijk heb je wel eens wat minder vertrouwen in jezelf, maar dan kun je je zelfvertrouwen weer opkrikken door realistisch te denken en door vooral te kijken naar de dingen die goed gaan. Zou je zo nu en dan nog wel wat meer zelfvertrouwen kunnen gebruiken? Hopelijk heb je wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools.

      Veel zelfvertrouwen
      Je hebt een stevige dosis zelfvertrouwen. Probeer dat vast te houden! Als je er toch mee aan de slag wilt, heb je hopelijk wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools.

      Bron: Rosenberg Self-Esteem Scale.

    De Zelfvertrouwen zelfscan kan je een beeld geven van hoeveel zelfvertrouwen je hebt. De test bestaat uit 10 stellingen die elk een gevoel over jezelf weergeven. Lees iedere stelling goed en geef vervolgens aan in welke mate je er mee eens bent.

  • Over het algemeen ben ik tevreden met mezelf.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Op sommige momenten denk ik dat ik helemaal niks waard ben.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik vind dat ik over een aantal goede kwaliteiten beschik.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik ben in staat dingen even goed te doen als de meeste andere mensen.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik heb het gevoel dat ik niet veel heb om trots op te zijn.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Op sommige momenten voel ik me zeker nutteloos.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik heb het gevoel dat ik een persoon van waarde ben, minstens op gelijke schaal met anderen.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik wilde dat ik meer respect kon hebben voor mezelf.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Al met al, ben ik geneigd te denken dat ik een mislukking ben.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Ik neem een positieve houding aan ten opzichte van mezelf.
    Helemaal niet mee eens
    Niet mee eens
    Mee eens
    Helemaal mee eens
  • Uitslag

    0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Het lijkt erop dat je niet veel zelfvertrouwen heeft. Dat is vervelend en nergens voor nodig.Je bent gemiddeld zeker over jezelf. Waarschijnlijk heb je wel eens wat minder vertrouwen in jezelf, maar dan kun je je zelfvertrouwen weer opkrikken door realistisch te denken en door vooral te kijken naar de dingen die goed gaan.Je hebt een stevige dosis zelfvertrouwen. Probeer dat vast te houden!

    Bron: Rosenberg Self-Esteem Scale

    0 / vragen

Uitgelichte blogs

Uitgelichte blogs

Aan alle HR-managers: check je maandelijks in bij je medewerkers?

Een regelmatige check-in bij je medewerkers kan zowel hun mentale gezondheid als de prestaties in jouw team te verbeteren. Lees verder om te zien hoe je zo’n check-in kan vormgeven.

5 Micro Habits die een positieve invloed hebben op je mentale gezondheid

Je hoeft je gewoontes niet radicaal om te gooien om je mentale gezondheid te verbeteren. Het zijn juist de kleine veranderingen die het verschil maken. Wij zetten vijf Micro Habits op een rijtje die een enorm positieve invloed op je mentale gezondheid hebben. Voel vooral welke voor jou nu het beste kan werken:

Angst heb je, maar ben je niet

Jij bepaalt of je angst laat regeren, of dat je het omzet in positiviteit. Het zijn jouw gedachten, en die maken de dienst uit.

Klaar om i45 naar jouw organisatie te brengen?

img15 img15
Laten we praten