Heb je nog vragen?

Ons support team is bereikbaar tot 18:00 uur

Zingeving

Weten wat je wil en vertrouwen in de toekomst

Journaling

Als kind had je misschien wel een dagboek, waarin je schreef over een geheime liefde bijvoorbeeld. Maar wist je dat dagelijks schrijven een enorme boost kan geven aan jouw persoonlijke groei en ontwikkeling? Want waarom hoor steeds vaker over Journaling? En hoe werkt het eigenlijk?

Gebrek aan veerkracht?

De Veerkracht zelfscan kan je helpen om te bepalen in welke mate je veerkracht ervaart. Gebruik de volgende schaal om aan te geven in hoeverre je het eens of oneens bent met de stelling.

Doe de zelfscan
  • Veerkracht Eerdere resultaten Terug
    • 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
      Lage veerkracht (1 - 5.99)
      Uit de score blijkt dat je een lage mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een lage vaardigheid om proactief te handelen in veranderende en moeilijke omstandigheden. De kans is groot je hier ook last van ondervindt in je leven. Door je veerkracht te vergroten kan je beter leren omgaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven terugkrijgt. Hopelijk heb wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools. Of bespreek met jouw coach welke stappen jij kan zetten.

      Gemiddelde veerkracht (6 - 8.6)
      Uit de score blijkt dat je een gemiddelde mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een gemiddelde vaardigheid om proactief te handelen in veranderende of moeilijke omstandigheden. Er is een kans dat je hier ook last van ondervindt in je leven. Maar er is dus nog ruimte voor verbetering! Door je veerkracht te vergroten zal je voortaan vaker en nog beter in staat zijn effectief om te gaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven behoudt. Als je er toch mee aan de slag wilt, heb je hopelijk wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools. Of bespreek met jouw coach welke stappen jij kan zetten.

      Hoge veerkracht (8.6 - 10)
      Uit de score blijkt dat je een hoge mate van veerkracht rapporteert. Je bezit meer dan voldoende vaardigheden om proactief te handelen bij veranderende of moeilijke omstandigheden. Hou dit vast! Op die manier kan je tijdens negatieve of stressvolle gebeurtenissen grip houden op jouw leven. Als je er toch mee aan de slag wilt, heb je hopelijk wat aan de hieronder getoonde Ontwikkeltools.

      Bron: Brief Resilience Scale (BRS)

    De Veerkracht zelfscan kan je helpen om te bepalen in welke mate je veerkracht ervaart. Gebruik de volgende schaal om aan te geven in hoeverre je het eens of oneens bent met de stelling.

  • Ik heb de neiging om snel terug te veren na moeilijke tijden.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik vind het moeilijk om stressvolle gebeurtenissen te doorstaan.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb niet veel tijd nodig om van een stressvolle gebeurtenis te herstellen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Het is moeilijk voor mij om verder te gaan als er iets vervelends gebeurt.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb meestal weinig moeite om door moeilijke tijden heen te komen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Ik heb de neiging veel tijd te nemen om over tegenslagen in mijn leven heen te komen.
    Zeer oneens
    Oneens
    Neutraal
    Mee eens
    Zeer mee eens
  • Uitslag

    0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Uit de score blijkt dat je een lage mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een lage vaardigheid om proactief te handelen in veranderende en moeilijke omstandigheden. De kans is groot je hier ook last van ondervindt in je leven. Door je veerkracht te vergroten kan je beter leren omgaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven terugkrijgt.Uit de score blijkt dat je een gemiddelde mate van veerkracht rapporteert. Je bezit een gemiddelde vaardigheid om proactief te handelen in veranderende of moeilijke omstandigheden. Er is een kans dat je hier ook last van ondervindt in je leven. Maar er is dus nog ruimte voor verbetering! Door je veerkracht te vergroten zal je voortaan vaker en nog beter in staat zijn effectief om te gaan met negatieve of stressvolle gebeurtenissen, waardoor je de grip op jouw leven behoudt.Uit de score blijkt dat je een hoge mate van veerkracht rapporteert. Je bezit meer dan voldoende vaardigheden om proactief te handelen bij veranderende of moeilijke omstandigheden. Hou dit vast! Op die manier kan je tijdens negatieve of stressvolle gebeurtenissen grip houden op jouw leven.

    Bron: Brief Resilience Scale

    0 / vragen

Uitgelichte blogs

Uitgelichte blogs

Feedback geven? Zo doe je dat op een goede, constructieve manier

Feedback geven is zo makkelijk nog niet. Wij delen niet-standaard tips voor hoe je dit op een goede, constructieve manier doet. Zodat je zowel jezelf als de ontvanger met een fijn gevoel achterlaat.

Eerst moet de pijn groot genoeg zijn

Herken je dat gevoel dat je voortdurend iets moet. Je moet jezelf optimaal ontwikkelen, je moet voortdurend hogere doelen stellen?

Klaar om i45 naar jouw organisatie te brengen?

img15 img15
Laten we praten