Heb je nog vragen?

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Veelgestelde vragen

In onderstaande rubriek vind u antwoorden op veelvoorkomende vragen Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Voor deelnemers
Privacy & veiligheid
Over i45
Voor coaches
Ik ga met vakantie of ben ziek, wat gebeurt er met mijn credits?

Helemaal niets, je credits blijven gewoon bewaard voor jou.

Hoe kan ik mijn intakegesprek het beste voorbereiden?

Als voorbereiding op het intakegesprek word je direct nadat je de intake inplant, uitgenodigd om ons groei assessment in te vullen. Dit groei assessment bestaat uit 46 eenvoudige meerkeuze vragen en is bedoeld om inzicht te krijgen in hoe het nu met je gaat en waar je naartoe zou willen. Jij en je coach krijgen vervolgens exact dezelfde uitslag te zien en deze zal je ook bespreken in het intakegesprek.

Wat is de achtergrond van jullie coaches?

Onze coaches hebben een diverse achtergrond. Zo vindt je bij ons coaches met een achtergrond in bijvoorbeeld loopbaancoaching, life coaching, mindfulness, Acceptance Commitment Therapy, psychoneuroimmunologie, sportpsychologie en cognitieve gedragstherapie. Ontzettend breed dus. Want wij geloven niet in one size fits all. Wij geloven in de beste match voor jou. En voor iedere persoon en ook afhankelijk van je doel, is een andere beste match. Want waarom zou je bijvoorbeeld altijd naar ‘de psycholoog’ gaan? Vergelijk het maar eens met je fysieke gezondheid. Dat zou betekenen dat je met iedere klacht of doel naar bijvoorbeeld een fysiotherapeut zou gaan. Terwijl je in sommige gevallen misschien wel een voedingsexpert, ademcoach of personal trainer nodig hebt. Logisch toch? Dat geldt wat ons betreft net zo voor je mentale gezondheid.

Hoe weet ik of een coach goed bij mij past?

Op de eerste plaats mag je er van uit gaan dat iedere i45 professional goed is omdat hij/zij voldoet aan onze strenge kwaliteitscriteria (zie ook ‘Hoe weet ik of een coach goed / gekwalificeerd is?’). Daar hoef je je dus alvast geen zorgen meer om te maken. Vervolgens kun je de matchingvragenlijst invullen waarbij er aan de hand van jouw antwoorden een top-3 van potentiële matches wordt gegenereerd. Je kunt vervolgens rustig de tijd nemen om de profielen van de verschillende coaches te bekijken. Hierin vind je wat over hun achtergrond, expertise en met welke hulpvragen ze je het beste kunnen helpen. Als dit je aanspreekt kun je ook hun persoonlijke video van maximaal 2 minuten bekijken. Je ervaart direct of er ‘een klik’ is. Want dat is wat ons betreft het belangrijkste. Als dat zo is, plan je een (vrijblijvend) intakegesprek in waarin je jouw hulpvraag, uitdaging en doelen bespreekt. Daarna weet je zeker of een coach bij je past.

Hoe weet ik of een coach goed / gekwalificeerd is?

De kwaliteit van onze professionals is voor ons van groot belang. Daarom hanteren wij een zorgvuldig proces om de kwaliteit te waarborgen. Zo investeren wij in de ontwikkeling van onze coaches door het beschikbaar stellen van online modules en trainingen en vindt er met regelmaat een evaluatie gesprek plaats op basis van de feedback en evaluaties van deelnemers. Maar alvorens je een i45 coach wordt vindt er een strenge en zorgvuldige selectie plaats. Want niet zomaar iedere professional kan zich bij ons aansluiten. Je vindt bij ons geen ‘binnen 24 uur sta je als coach online’ principe. Onze selectie is zorgvuldig, persoonlijk, met aandacht en duurt enkele weken. Nadat we de check doen of iemand voldoet aan de gestelde kwaliteitscriteria gaan we in gesprek en bepalen we of er een goede match is met de missie, waarden en methodiek van i45. Onze professionals zijn te onderscheiden in coaches, psychologen en complementair therapeuten. Waarbij we de volgende kwaliteitscriteria hanteren: Coaches dienen (minimaal) een opleiding te hebben met een Nobco (EMCC), StiR, Noloc, VESB, LVSC en/of ICF accreditatie. Psychologen zijn onder te verdelen in Basis psychologen, zij dienen een NIP registratie te hebben

Wordt i45 vergoed door zorgverzekeraars?

Op dit moment is i45 alleen beschikbaar voor werknemers en (nog) niet voor particuliere klanten. Dat betekent dat gebruikmaken van i45 wordt gefinancierd door je werkgever en niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar.

Hoeveel kost i45?

Op dit moment is i45 alleen beschikbaar voor werknemers en (nog) niet voor particuliere klanten. Dat betekent dat gebruikmaken van i45 wordt gefinancierd door je werkgever. Afhankelijk van jouw werkgever zijn er een x-aantal credits beschikbaar.

Hoe vaak krijg ik een bericht terug van mijn coach?

Je krijgt in ieder geval altijd binnen 24 uur een reactie van jouw coach.

i45 wordt mij aangeboden door mijn werkgever, weten zij wanneer ik een gesprek heb met een coach?

Je werkgever krijgt zonder jouw toestemming geen inzage in of je wel of niet deelneemt aan de coaching. Vooraf wordt er om je toestemming gevraagd of je wel of niet je werkgever wilt laten weten of je gebruik wilt maken van het platform. Wat je werkgever in dat geval ziet is of je een ‘actieve gebruiker’ bent, oftewel of je een account hebt aangemaakt. Daarnaast vragen we je vooraf ook je expliciete toestemming of we je werkgever ook mogen laten zien hoeveel gesprekken (credits) je hebt gebruikt en hoeveel je nog beschikbaar hebt. Dit doen we zodat jij je werkgever ook gericht kan vragen om meer credits toe te wijzen aan jou. Mocht je niet willen dat je werkgever dit kan zien, kun je hier eenvoudig geen toestemming voor geven. In dat geval blijft jouw verbruik volledig anoniem.

Ik heb een gesprek gepland, maar deze komt mij toch niet zo goed uit. Wat nu?

Als je ingelogd bent in i45 ga je via Menu naar je Agenda. Daar vindt je het overzicht van je afspraken. Selecteer de afspraak die je af wil zeggen en voeg een beschrijving toe voor je coach. Zodat hij/zij ook weet waarom je de afspraak afzegt. Je kan maximaal drie keer een afspraak afzeggen. Nadat je de afspraak hebt afgezegd kan je eenvoudig een nieuwe afspraak maken vanuit het profiel van jouw coach.

Hoe vaak mag ik chatten?

Je mag zo vaak als je wilt een chatbericht sturen naar je coach. Op ieder moment van de dag en elke dag van de week.

Voor mijn gesprek wil ik videobellen zonder beeld, kan dat?

Ja hoor, dat kan. Videobellen met beeld is wel effectiever dus we raden het aan om met video te doen. Maar als je zonder video wilt bellen (bijvoorbeeld als je een wandeling maakt?) kan je eenvoudig je video uitzetten, zoals je dat ook gewend bent met bijvoorbeeld Skype of Zoom.

Hoeveel online gesprekken mag ik boeken?

Hoeveel gesprekken je mag hebben ligt aan hoeveel credits jouw werkgever voor jou beschikbaar stelt. Dit zie je eenvoudig in je Account. Op het moment dat je credits op zijn, kun je hier ook eenvoudig nieuwe credits voor aanvragen bij je werkgever en/of zelf op eigen kosten nieuwe credits toevoegen aan je Account.

Kan ik ook meerdere coaches hebben?

Jazeker. Je kan meerdere coaches hebben, tegelijkertijd en/of na elkaar. Sommige mensen geven er juist de voorkeur aan om alles met betrekking tot hun uitdaging of doel met één coach tegelijk te bespreken. Anderen kiezen er juist bewust voor om voor verschillende doelen gericht een andere coach te zoeken. Als voorbeeld, stel je hebt een hulpvraag op het gebied van je loopbaanontwikkeling maar je wilt ook werken aan je slaapprobleem en een gezonde leefstijl. Dan is het begrijpelijk dat je met twee verschillende coaches, met ieder een andere expertise, aan de slag gaat. Wat het beste is voor jou is heel persoonlijk, daar geldt geen algemene regel voor.

Kan ik veranderen van coach?

Jazeker. Je kan te allen tijde wisselen van coach. Dit kan natuurlijk omdat het doel dat je had met je coach bereikt is. Mogelijk heb je een volgend doel die je met een andere coach wil oppakken. Go for it! Vul opnieuw het matchingvragenlijst in, en ga op zoek naar de coach die het beste past bij je nieuwe hulpvraag. Helaas kan het natuurlijk ook wel eens voorkomen, dat je eigenlijk niet tevreden bent met je coach. Ook dan is het mogelijk om te veranderen van coach. Je zit immers nooit ergens aan vast, jouw ontwikkeling en behoefte staat centraal. Wel willen we je aanraden, als dit het geval, om niet al te snel te besluiten dat je wilt stoppen met je coach en het ook tijd te geven. De relatie die je opbouwt met een coach speelt een belangrijke rol voor de effectiviteit van de coaching en dat heeft soms ook tijd nodig. Daarnaast raden we je altijd aan om je eventuele twijfel ook met je coach te bespreken. De coach zal hier heel professioneel mee omgaan en de kans is groot dat dit zelfs hele waardevolle en onverwachte inzichten oplevert.

Werkt online coaching of therapie eigenlijk wel?

Absoluut. Dat weten we door de meetbare resultaten én persoonlijke ervaringen van gebruikers. Maar ook wetenschappelijk onderzoek toont dit keer op keer aan. Er zijn er véél meer, maar hieronder vind je een aantal van deze onderzoeken: Barak, Azy, et al. (2008). “A comprehensive review and a meta-analysis of the effectiveness of internet-based psychotherapeutic interventions.” Journal of Technology in Human Services, 26.2-4: 109-160. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15228830802094429#.VI8vaCvF_hs Fu, Z., Burger, H., Arjadi, R., & Bockting, C. L. H. (2020). Effectiveness of digital psychological interventions for mental health problems in low-income and middle-income countries: A systematic review and meta-analysis. The Lancet. Psychiatry. 7(10), 851-864. doi:10.1016/S2215-0366(20)30256-X https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32866459/ Kooistra, L.C.., Wiersma, J.E., Ruwaard, J., Neijenhuijs, K., Lokkerbol, J., Oppen van, P., Smit, F., Riper, H. (2019) “Cost and Effectiveness of Blended Versus Standard Cognitive Behavioral Therapy for Outpatients With Depression in Routine Specialized Mental Health Care: Pilot Randomized Controlled Trial”. Jounral of Medical Internet Reseach, 2019 Oct 29

Hoe veilig is videobellen via i45?

Alle communicatie, zoals het videobellen maar ook chatberichten, vindt plaats binnen het i45 platform. Er wordt op geen enkele manier gebruik gemaakt van andere tools en apps, zoals andere platforms bijvoorbeeld wel doen voor het maken van een afspraken of het videobellen. Doordat alles van i45 binnen één platform plaatsvindt, gaat er geen data buiten i45 en hebben we alles in eigen hand. Daarbij hebben we de hoogste beveiligingsmaatregelen getroffen. Op deze manier is de veiligheid gegarandeerd.

Wie mogen mijn persoonlijke gegevens inzien?

• Wij verstrekken je persoonsgegevens nooit aan derden, behalve wanneer je hier uitdrukkelijke toestemming voor geeft. Alleen jouw coach (of coaches) kan (of kunnen) jouw gezondheids- en zelfmanagement gegevens zien. Overige persoonsgegevens zijn alleen inzichtelijk voor medewerkers die deze nodig hebben voor onze bedrijfsvoering. • Alle onze coaches hanteren een geheimhoudingsplicht ten aanzien van jouw begeleiding en gegevens. • Individuele resultaten worden nooit met de werkgever gedeeld. In de terugkoppeling die de werkgever ontvangt staan alleen geanonimiseerde resultaten. Een onderzoeksgroep waarover gerapporteerd wordt moet minimaal uit 15 personen bestaan, zodat de resultaten niet te herleiden zijn tot een persoon.

Hoe is mijn privacy gewaarborgd?

Vanzelfsprekend nemen wij jouw privacy zeer serieus en voldoen wij aan alle richtlijnen die geleden binnen het kader van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De belangrijkste uitgangspunten hierbij beschrijven we hieronder. Voor meer informatie kun je onze detailleerde privacyverklaring lezen via i45.nl/privacy. In onze privacyverklaring staat ook hoe jij je privacyrechten kan uitvoeren. We adviseren je om de privacyverklaring goed door te lezen.

Hoe zit het met de beveiliging van i45 en partijen waar jullie mee samenwerken?

• Onze systemen en processen zijn beveiligd om te voorkomen dat je gegevens gebruikt worden voor andere doeleinden dan waarvoor deze bedoeld zijn. • Wij hebben onze servers en databases zodanig ingericht dat zelfs bij een aanval door hackers jouw data zodanig versleuteld en gescheiden is dat deze nooit is terug te herleiden tot jou. • Wij werken met één vaste IT-partner en werken niet met andere partners waardoor we dus ook niet afhankelijk zijn van de veiligheid en betrouwbaarheid van hun diensten en systemen.

Waar staat de naam i45 voor?

De i van i45 staat voor internet, ‘Ik’ en oog (vertaald vanuit het Engelse ‘I’ en ‘eye’). 45 duidt op het aantal minuten van de coachgesprekken. i45 staat dus voor online 45 minuten, oog voor mezelf.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

• Wij bewaren je persoonsgegevens niet langer dan wettelijk is toegestaan en noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor wij je gegevens hebben verzameld

Waar is i45 voor bedoeld?

i45 is een e-coaching platform dat is ontwikkeld om medewerkers, met name jongvolwassenen tussen de 18 en 34 jaar, te faciliteren in hun persoonlijke groei. Onze missie is dat het investeren in de gezondheid van je geest oftewel je mentale gezondheid, net zo vanzelfsprekend wordt als het investeren in de gezondheid van je lijf, oftewel je fysieke gezondheid. We proberen geen face-to-face coaching te voorkomen of vervangen. Face-to-face coaching heeft bepaalde voordelen en kan voor sommige mensen of in sommige gevallen ook de voorkeur hebben. Dat is prima. Ons doel is dat de begeleiding van een coach voor zoveel mogelijk jongvolwassenen toegankelijk wordt, een integraal en alledaags onderdeel van een gezonde leefstijl en gelukkig leven, passend in de tijd waarin we leven. Met i45 kan je zelf een coach uitzoeken die het beste bij jou past. Met hem/haar kan je videobellen, tekst of audio berichten versturen via chat en kun je gebruik maken van allerlei zelfmanagement en ontwikkeltools.

Wie zit er achter i45?

i45 is opgericht door drie ondernemers in de leeftijd van 35-38 jaar: Rob van Drunen, Paul Stienen en Chiel van Kollenburg. Het idee voor i45 ontstond jaren geleden tijdens een kop koffie tussen Rob en Paul, twee vrienden die al eerder samenwerkten. Rob had net een online sessie achter de rug met een therapeut uit Barcelona en Paul vertelde dat dit in Turkije, waar zijn vrouw vandaan komt, ook heel normaal is. Rob weet daarnaast uit eigen ervaring met een burn-out hoe belangrijk het is om de juiste ondersteuning te vinden, kent de vraagstukken van jongvolwassenen van binnenuit en heeft bovendien zelf veel ervaring met persoonlijke ontwikkeling. Paul heeft als art-director en allround creatief al vaker innovatieve digitale applicaties ontwikkeld en zag het letterlijk meteen voor zich. Het idee was geboren. Voor we van start konden hadden we nog één iemand nodig, met de juiste expertise en ervaring als ondernemer in de wereld van welzijn en vitaliteit. Met Chiel van Kollenburg erbij was het team compleet. Samen gedreven om persoonlijke groei en mentale gezondheid breed toegankelijk te maken, juist voor de generatie die ons zo aan het hart gaat en de toekomst is.

Wat is er zo uniek aan i45?

Uniek aan i45 is op de eerste plaats dat alles in één en hetzelfde platform geïntegreerd plaatsvindt/. Er wordt dus géén gebruikt gemaakt van externe apps of tools voor bijvoorbeeld videobellen, chat of het gebruik van een agenda, zoals dat bij veel andere online coaching of therapie aanbieders wel het geval is. Wat nog meer uniek is aan i45 is de brede achtergrond en ruime hoeveelheid van professionals die je kan kiezen. Van loopbaan- tot mindfulness coach en van complementair therapeut tot sportpsycholoog. Omdat wij niet geloven in one size fits all. Wij geloven in de best match voor jou. En voor iedere persoon en afhankelijk van je doel, is een andere beste match. Want waarom zou je bijvoorbeeld altijd naar ‘de psycholoog’ gaan? Vergelijk het maar eens met je fysieke gezondheid. Dat zou betekenen dat je met iedere klacht of doel naar bijvoorbeeld een fysiotherapeut gaat. Terwijl je in sommige gevallen misschien wel een voedingsexpert, ademcoach of personal trainer nodig hebt. Logisch toch? Dat geldt net zo voor je mentale gezondheid. Daarbij geldt dat alle professionals aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Niet zomaar iedere professional kan op i45 terecht komen. Zo weet je dus zeker dat iemand ook goed is, voordat je zelf bepaalt of iemand bij je zou kunnen passen. Wel zo handig

Werkt i45 ook met psychiatrische aandoeningen / psychiaters?

Nee, i45 heeft geen psychiaters direct aan zich verbonden. Oftewel, er is geen psycholoog die onder de vlag van i45 medicatie voorschrijft. Als hier noodzaak toe is, vanuit de zorgplicht die onze BIG geregistreerde psychologen hebben, zal de professional zorgdragen voor een juiste doorverwijzing naar een psychiater buiten i45.

Hoeveel ga ik verdienen als professional bij i45?

Dit is een marktconform tarief en zullen we bespreken tijdens ons digitale kennismakingsgesprek.

Hoe ziet het aanmeldproces eruit?

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van en relatie met onze professionals. Bij ons vind je dus geen ‘anoniem binnen 24 uur ben je online als coach’ principe. Het aanmeldproces duurt gemiddeld 4 tot 8 weken, waarin we elkaar ook echt ontmoeten. Dit aanmeldproces bestaat grofweg uit 3 stappen. Je meldt je aan via een formulier. Hierin vertel je wat over jezelf en geef je ons de nodige informatie over je professionele achtergrond. Als blijkt dat je aan onze kwaliteitseisen (navigeert naar de vraag ‘Waar moet ik aan voldoen om me aan te sluiten bij i45?’) voldoet, nodigen we je heel graag uit voor een digitaal kennismakingsgesprek met Rob van Drunen, een van de oprichters van i45. Deze plan je zelf direct in, in zijn agenda binnen i45. Ook het videogesprek zal al plaatsvinden binnen i45. Zo krijg je meteen een goed gevoel van het platform. Tijdens deze vrijblijvende gesprekken onderzoeken we of we een goede match zijn en is er natuurlijk ruimte voor al jouw vragen, zowel persoonlijk als zakelijk. De laatste stap is het gereedmaken van je profiel, onder andere door een aantal gegevens in te vullen die gebruikt worden om jou te matchen met potentiële coachees en het opnemen van jouw persoonlijke i45 video, aan de hand waarvan zoekende deelnemers al een beeld van jou krijgen. Om je aan te melden ga naar ‘Aansluiten als coach’

Welke voordelen biedt i45 mij als professional?

i45 is er nadrukkelijk niet alleen voor de coachees/deelnemers maar ook voor de professionals. We hebben oog voor jou. Het is ons streven om alles voor jou uit handen te nemen behalve datgene waar je het beste in bent, en waarschijnlijk het leukste vind, en dat is mensen helpen. De rest, zoals het werven van nieuwe klanten, het inplannen van afspraken en de afhandeling van facturatie, wordt door i45 verzorgd. Daarbij hebben we alles rondom de ontwikkeling van de coachee zo eenvoudig en intuïtief mogelijk gemaakt. Zoals het contact via chat, opsturen van oefeningen, inzage in gegevens van je coachee als het bijhouden van zijn/haar dossier.

Wat als ik me wel wil aansluiten maar (nog) niet aan de kwaliteitscriteria voldoe?

In dat geval kan je je helaas niet aansluiten. We maken hierop geen uitzonderingen. Uiteraard ben je van harte welkom, zodra je wel aan de criteria voldoet.

Waar moet ik aan voldoen om me aan te sluiten bij i45?

You can join us as a coach, psychologist and complementary therapist. We apply the following quality criteria: Coaches must have (at least) training with a Nobco (EMCC), StiR, Noloc, VESB, LVSC and / or ICF accreditation. Psychologists can be divided into Basic psychologists, they must have an NIP registration

Kan ik me als professional aansluiten bij i45?

Ja zeker, we zijn altijd opzoek naar goede gemotiveerde professionals. Je kan je bij ons aansluiten als coach, psycholoog en complementair therapeut. Om je aan te melden, ga naar: ‘Aansluiten als coach’.

Hoe kunnen (meer) mensen mij vinden als coach op i45?

Mensen komen op de eerste plaats op jouw coachprofiel terecht doordat de antwoorden op de matchingvragenlijst in grote mate overeenkomen met jouw profiel- en matchinggegevens. Deze vragen we je in te vullen, als laatste stap van het aanmeldproces. Jij verschijnt dan in de zoekresultaten van de deelnemer, waardoor ze jouw profiel gaan bekijken. Hiermee proberen we de deelnemer zo goed mogelijk te helpen om een coach te vinden die het beste bij hen past. Op de tweede plaats dragen ook de hoeveelheid en score van de reviews die je hebt ontvangen van bestaande deelnemers positief bij aan de vindbaarheid van jou als coach.

Ik ben nog niet zo handig met computers en online werken, is dat een probleem?

Natuurlijk zijn enige basisvaardigheden met een computer en het internet nodig. Maar je hoeft zeker niet heel handig of gevorderd mee te zijn. i45 is namelijk zo ontwikkelt dat het zowel voor coaches als deelnemers heel eenvoudig en intuïtief werkt. Tijdens het aanmeldproces heb je ook een kennismakingsgesprek met ons en kom je al in het i45 platform. Dan merk je snel genoeg of het wel of geen probleem voor je zou kunnen gaan zijn.